Aktualności

 

  .

.

.

 

.

.

   

 

logo konkursu RPM

.

.

.

dobrze zaprojektowana szkola

logo-fundacja czerneckiego

.

l2

,

akcja_edukacyjna_oficjalna-grafika

.

szacun-logo

ERASMUS+

.

W latach 2015-2018 w naszym liceum realizowane były dwa projekty Erasmus Plus z kategorii Współpraca na rzecz innowacji i wymiany dobrych praktyk. Partnerstwa strategiczne. Uczniowie i nauczyciele uczestniczyli w krótkookresowych wymianach ze szkołami za granicą wspólnie pracując nad tematami: CITIES oraz EUROPEANS FOR FAIR TRADE. Projekty były współfinansowane w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus +.

.

Projekt CITIES – Cities in Transition Investigated by European Students –  3-letni wspólny projekt pięciu europejskich szkół średnich z Niemiec, Hiszpanii, Holandii, Polski i Norwegii

.

Projekt EUROPEANS FOR FAIR TRADE – 2-letni wspólny projekt trzech szkół średnich z Hiszpanii, Szwecji i Polski

.

Koordynatorzy projektów (2015-2018)

.

.

OPISY – ERASMUS+    2015-2018

.

OPISY COMENIUS 2014-2015

.



.

.

Erasmus+ Young Europeans Think&Act

.

W dniach 10-16 lutego 2019 grupa uczniów klasy 2f pod opieką prof. Eweliny Smak i Marzeny Wojciechowskiej-Nowak uczestniczyła w spotkaniu w ramach projektu Erasmus+ Young Europeans Think&Act. Pierwsze spotkanie odbyło się  w szkole Farel CollegeAmersfoort w Holandii, a tematem przewodnim było Energy Transition – przemiana energii.

.

Na początku, spośród 4 propozycji pochodzących z każdego kraju biorącego udział w projekcie: Holandii, Hiszpanii, Norwegii i Polski uczniowie wybrali logo projektu. Zwyciężyło logo norweskie.

.

Celem spotkania w Amersfoort było zapoznanie się z nowymi technologiami i rozwiązaniami związanymi zrównoważonym rozwojem produkcji, przepływu i magazynowania energii elektrycznej w kontekście zmian klimatycznych na Ziemi. W czasie spotkania projektowego zarówno nauczyciele jak i uczniowie pracowali w sześciu grupach tematycznych: ekonomia i finanse, edukacja, gospodarstwo domowe, polityka, technologia i transport publiczny. Projektowi towarzyszyły wycieczki edukacyjne na Politechnikę w Delft, farmę wiatrową i fabrykę ekologicznych baterii w okolicach Almere.

.

Efektem projektu było stworzenie przez uczniów strony internetowej, na której zaprezentowali wyniki swojej pracy i przedstawili propozycje dotyczące zrównoważonego rozwoju energetycznego dla lokalnej społeczności, samorządowców i polityków.

.

Na pewno niezapomnianych wrażeń dostarczył naszym uczniom pobyt u rodzin holenderskich, była to okazja do zapoznania się z nową kulturą i zawarcia nowych znajomości.

.

W kwietniu tego roku nasza szkoła będzie miała okazję gościć uczestników projektu na kolejnym spotkaniu projektowym.

DP


.

Zmiana klimatu i związana z tym konieczność przejścia na odnawialne źródła energii oraz zrównoważona gospodarka wodna, ochrona dziedzictwa kulturowego oraz imigracja i integracja społeczna – to problemy, wobec których kraje Unii Europejskiej  nie mogą pozostać obojętne oraz muszą znaleźć praktyczne i skuteczne rozwiązania.

.

Jest to również tematyka i zadanie dla uczestników nowego projektu Young Europeans Think & Act, współfinansowanego w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus + Współpraca Szkół.

.

Jest to 2-letni (2018-2020) wspólny projekt 4 europejskich szkół średnich z Hiszpanii, Holandii, Polski i Norwegii:

.

.

Koordynatorem projektu jest prof. Małgorzata Mierzejewska

.

.

  –  Strona projektu  –  

.


.

W dniach  5-7 listopada 2018 w Nesodden videregående skole w Norwegii odbyło się spotkanie nauczycieli ze szkół partnerskich zaczynających współpracę w ramach projektu ERASMUS+ YOUNG EUROPEANS THINK & ACT.

Spotkanie miało charakter szkoleniowy i służyło wymianie doświadczeń oraz dobrych praktyk.

W spotkaniu uczestniczyły prof. Małgorzata Mierzejewska i prof. Ewelina Smak.

.

DP