Konkurs “Adventurer” na projekt modelu 3D
Ogłaszamy i zachęcamy do udziału w konkursie “Adventurer” na projekt 3D. Można wziąć udział w każdej z czterech kategorii: artystycznej, matematycznej, nauk przyrodniczych, oraz technicznej.
Na laureatów czekają nagrody.
Prace można nadsyłać do 03.06.2024
Szczegóły w regulaminie konkursu, który można znaleźć tutaj.
Autor: Adam Kucz
Obrazy: Adam Kucz
Dzień tematyczny projektu Self-defemmece!
23 kwietnia 2024 roku odbył się dzień tematyczny projektu Self-defemmece! Był on kolejnym z działań inicjatywy uczniowskiej tworzonej w ramach Olimpiady Zwolnionych z Teorii.
Podczas wydarzenia uczniowie mogli dowiedzieć się więcej o projekcie oraz sprawdzić swoją wiedzę w merytorycznym quizie z nagrodami. Uczestnicy miło spędzili czas oraz dowiedzieli się więcej o ważnych problemach, m.in. o molestowaniu i przemocy seksualnej. Czekała na nich również przygotowana ścianka, na której mogli zrobić sobie zdjęcia.
Dziękujemy wszystkim uczestnikom wydarzenia!
Zaobserwujcie profil projektu Self-defemmece na Instagramie, aby nie ominęły was ich kolejne działania!
Autor: Zuzanna Krajewska
Obrazy: Zespół Self-defemmece
Self-defemmece to połączenie słów “self-defense” oraz “femme” i jest to projekt organizowany w ramach Olimpiady Zwolnionych z Teorii. Jest to inicjatywa uczniowska od dziewczyn dla dziewczyn, która zajmuje się uświadamianiem o istniejących zagrożeniach przemocy wobec kobiet oraz o sposobach radzenia sobie z nią i jej możliwego zapobiegania. Skupia się ona na aspekcie zagrożeń związanych z przemocą zarówno fizyczną, jak i psychiczną. Głównym celem projektu jest podjęcie działania w celu wzmocnienia poczucia bezpieczeństwa kobiet w społeczeństwie oraz, dodatkowo, inicjatywa działa na rzecz podniesienia pewności siebie oraz budowania siły kobiet.
Na instagramie projektu można między innymi dowiedzieć się, jak należy postępować w sytuacji zagrożenia oraz gdzie można zgłosić się po pomoc. Dodatkowo, organizatorki zaproponowały skuteczne rozwiązania nie tylko w postaci takich merytorycznych treści, lecz również otwartych, darmowych, warsztatów z samoobrony, które rozwinęły kompetencje i umiejętności kobiet. Dzięki tym działaniom inicjatywa przyłożyła się do budowania silnej społeczności.
Zaobserwujcie ich profil na Instagramie, aby nie ominęły was ich działania! Znajdziecie go tutaj.
Autor: Zuzanna Krajewska
Obrazy: Zespół Self-defemmece
Harmonogram Drzwi Otwartych 2024
Przedstawiamy harmonogram Drzwi Otwartych 13.04.2024
Wersję PDF do pobrania można znaleźć tutaj.
Nastolatki z Poznania uczą się samoobrony!
6 kwietnia 2024 roku, w ramach projektu Self-defemmece, organizatorki przeprowadziły darmowe warsztaty samoobrony dla nastolatek. Miały one na celu wzmocnienie poczucia bezpieczeństwa kobiet w społeczeństwie, edukację na temat potencjalnych zagrożeń oraz pokazanie sposobów na radzenie sobie z przemocą. Zajęcia odbyły się w Wielkopolskim Centrum Samoobrony w Poznaniu. Uczestniczki poznały podstawy technik samoobrony oraz dowiedziały się więcej o różnych narzędziach, które mogą im pomóc w razie zagrożenia. Dodatkowo, dzięki współpracy z firmą Avon, otrzymały one małe upominki. Był to dodatkowy gest, który miał na celu podkreślenie wagę dbania o siebie i swoje ciało.
Zachęcamy do przeczytania relacji z wydarzenia, którą możecie znaleźć tutaj!
Projekt Self-defemmece to nie tylko nauka samoobrony, ale także budowanie silnej społeczności kobiet!
Zaobserwujcie ich profil na Instagramie, aby nie ominęły was ich kolejne działania! Znajdziecie go tutaj.
Autor: Zuzanna Krajewska
Obrazy: Zespół Self-defemmece
W dniach 14-21 marca klasa 3a, pod opieką Pani Profesor Anny Bolaños-Adamiak i Pana Profesora Dariusza Zborowskiego, wzięła udział w drugiej turze wymiany z uczniami ze szkoły I.E.S. Medina Azahara w Córdobie w Hiszpanii.
Uczestnicy wyjazdu mieszkali z hiszpańskimi rodzinami, dzięki czemu mogli ćwiczyć i rozwijać swoje kompetencje językowe, rozmawiając zarówno po angielsku, jak i po hiszpańsku. Mieli możliwość zapoznania się bliżej z kulturą tego regionu i spróbowania popularnych tapasów czy churrosów. Klasa 3a odwiedziła w Córdobie La Mezquita czy Alcázar. Przeszła się monumentalnym mostem Puente Romano i zobaczyła ruiny rzymskiej świątyni Templo Romano. Uczniowe świetnie bawili się również podczas gry miejskiej, kajaków na rzece Gwadalkiwir, czy hikingu w górach. W weekend cześć uczniów odwiedziła Málagę, inni zwiedzali Patia w Córdobie i spędzali czas z hiszpańskimi równieśnikami. Dodatkowo klasa odbyła jednodniowa wycieczkę do Sevilli. Cały wyjazd dostarczył wiele miłych i niezapomnianych chwil oraz pozwolił nawiązać nowe, międzynarodowe przyjaźnie.
Autor: Barbara Szymańska 3a
Obrazy: Barbara Szymańska 3a