Admissions | Rekrutacja IB

Admissions regulations

Candidates, aged 16-19, who have received education in schools belonging to educational systems of other countries are eligible for the recruitment process for the IB class.

Candidates take aptitude tests in English (Advanced level), Polish and selected subjects.

Candidates who receive a minimum 60% score from all aptitude tests combined will be accepted to the IB class.

Additional information

Every IB student has to cover the costs associated with purchase of a graphing display calculator, textbooks, and the final exams.

Characteristics predisposing a candidate to take part in the IB Programme

  • interests, passions
  • openness, curiosity and inquisitiveness
  • being well-read, reading beyond the syllabus
  • knowledge of the world and interest in current events
  • creativity
  • social sensitivity
  • academic ambitions
  • tolerance of people with various views, opinions, religions, races, nationalities
  • enthusiasm
  • ability to form, justify and defend opinions independently

Regulamin przyjęć z podaniem

Kandydaci w wieku 16-19 lat, którzy uczyli się w szkołach należących do systemów edukacyjnych innych krajów mają prawo przystąpić do proecsu rekrutacji do klasy IB.

Kandydaci przystępują do sprawdzianów uzdolnień kierunkowych z języka angielskiego (poziom Advanced), języka polskiego oraz wybranych przedmiotów.

O przyjęciu do klasy IB decyduje uzyskanie przez kandydata minimum 60% łącznie ze wszystkich zdawanych przez niego egzaminów.

Wymagania edukacyjne do sprawdzianów uzdolnień kierunkowych

Informacja dodatkowa

Każdy uczeń programu IB ponosi koszty związane z zakupem kalkulatora graficznego, podręczników oraz egzaminów maturalnych.

Cechy predysponujące kandydata do uczestnictwa w programie Międzynarodowej Matury

  • zainteresowania, pasje
  • otwartość, ciekawość i dociekliwość
  • oczytanie, sięganie po książki spoza kanonu lektur
  • wiedza o świecie i zainteresowanie bieżącymi wydarzeniami
  • kreatywność
  • wrażliwość społeczna
  • ambicje naukowe
  • tolerancja wobec ludzi różnych przekonań, światopoglądów, religii, ras, narodowości
  • entuzjazm
  • samodzielność w formułowaniu opinii, umiejętność ich uzasadniania i obrony